Handelsbetingelser

Signiture.dk

CVR-nr. 38039814
Adresse: Ærøvej 26 - 8800 Viborg
E-mailadresse: info@signiture.dk
Telefonnummer: +45 44 99 84 22

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på signiture.dk Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. 
Ved køb af grønne kokasser er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Signiture, Ærøvej 26 - 8800 Vibrog
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse, efter aftale.

Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. 
Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder vores formular for returvarer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Når du handler på Signiture.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Betaling:
Vi accepterer flg. kort:

  • VISA/Dankort

  • VISA

  • Mastercard

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
 

Levering med pakketransport / GLS
Hurtigt og pålideligt - sådan vil du gerne modtage din pakke. Og det er præcis sådan, GLS ønsker at levere pakker på vegne af afsenderne.
I dag leverer GLS de fleste pakker til private modtagere via sine PakkeShops i Danmark. Levering af pakker til en GLS PakkeShop er en integreret del af bestillingsprocessen i mange webshops. Når du køber varer, kan du angive en af de mere end 1.400 GLS PakkeShops som leveringsadresse. 
Dermed kan du vælge en PakkeShop i nærheden af din arbejdsplads eller der, hvor du handler ind.
GLS leverer pakker mandag til fredag – i Danmark typisk den følgende hverdag. Denne leveringstid er dog ikke garanteret. Vi sender pakker med vejtransport, så bl.a. trafikpropper kan medføre forsinkelser.
 

Levering af pakker på din adresse
I visse tilfælde beder afsenderne GLS om at levere pakker til privatkunder på deres privatadresse. Da GLS leverer pakker i tidsrummet 7-16, er de fleste på arbejde og derfor ikke i stand til at kvittere for modtagelse.​​​​​​
Hvis du som modtager ikke er hjemme, når GLS leverer din pakke, kører chaufføren den til en PakkeShop i nærheden. Han efterlader et kort med pakkens nummer, navn og adresse og hvor du kan hente pakken. Hvis vi har din mailadresse og dit mobilnummer, så sender vi også information om PakkeShop her.
Du kan hente din pakke allerede samme dag efter kl. 16.00 eller inden for de næste 10 hverdage. Når pakken er i en GLS PakkeShop, betragter GLS pakken som "leveret".
Hvis du ikke henter din pakke inden 10 hverdage, returneres pakken til Signiture.dk.
 

Engangsfuldmagt
Du har også mulighed for at udstede en engangsfuldmagt til chaufføren, så han kan levere pakken på et nærmere angivet sted.

 

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis. 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.) 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail: info@signiture.dk

eller på tlf: +45 41 99 84 22 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (download, ret til og upload i PDF). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.2


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Leather Cuts APS (Signiture.dk)

Ærøvej 26

8800 Viborg.

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 19-04-2021

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 
Varen sendes til:

Signiture.dk
Ærøvej 26
8800 Viborg
 

Vi har brug for følgende information
når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er og så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
​​​​​​
For at du kan indgå aftale med os på https://signiture.dk/opret-bruger/, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Signiuture.dk og opbevares i 2 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Signiuture.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på http://Signiuture.dk er Jesper Svensson. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.


Oplysninger afgivet til https://signiture.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 
Som registreret hos Signiture.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Signiture via e-mail info@signiture.dk.

 

Og så lidt af det, der normalt står med endnu mindre skrift​​​​​​
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

 

  1.  
  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
  • Stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom med undtagelse af fjernsalgsaftaler vedrørende finansielle tjenesteydelser eller af fjernsalgsaftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,
  • Opførelse af bygning,
  • Omfattet af § 1, stk. 1, i lov om forbrugeraftaler om brugsret til logi på timesharebasis, længerevarende ferieprodukter m.v.,
  • Omfattet af § 1, stk. 1, i lov om pakkerejser,
  • Spil, hvor der for deltagelse betales en pengeindsats, eller
  • Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr. 

 

  1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

 

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
     
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
     
  3. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
     
  4. Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,
     
  5. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
     
  6. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
     
  7. Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,
     
  8. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
     
  9. Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,
     
  10. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,
     
  11. Finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.
     
  12. Aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.
     

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Signiture.dk (Leather Cuts ApS) og opbevares i 2 år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Som registreret hos  Signiture.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@signiture.dk


Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Info@signiture.dk eller 45 41 99 84 22. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. https://www.forbrugereuropa.dk/klag/klageforloebet/start-din-klage/

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Ærøvej 26 - 8800 Viborg.
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.